חדשות

ד"ר אנדה רוזן-ולטר מונתה למנהלת היחידה לרפואת הפה והשיניים לילדים ב"פורייה"

לדבריה, "מעבר לשירותים הנוספים שתפעיל היחידה, השאיפה היא גם לפתוח בה תכנית התמחות, מאחר שבצפון הארץ קיים מחסור במיוחד ברופאי שיניים המומחים לרפואת שינים לילדים"

המרכז הרפואי פדה-פוריה. צילום: דוברות בית החולים

מנהלת חדשה מונתה ליחידה לרפואת הפה והשיניים לילדים במרכז הרפואי ע"ש פדה בפורייה: ד"ר אנדה רוזן-ולטר. ד"ר רוזן-ולטר החליפה את ד"ר נתן רוזנפרב, שפרש לגמלאות.

ד"ר רוזן-ולטר למדה רפואת שינים ב"הדסה" והתמחתה ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטת תל אביב. היא שימשה במשך 11 שנה כרופאה בכירה ביחידה לחך ושפה שסועה ב"רמב"ם".

עם כניסתה לתפקידה החדש אמרה ד"ר רוזן-ולטר: "אחת המטרות שלנו היא לפתח ב'פורייה' את השירות לתינוקות. מרפאת תינוקות תיתן מענה בנושאים כמו לשון קשורה, טיפול טרום ניתוחי בתינוקות עם שסעים בשפה ובחך וכן תקיים בדיקת שיניים ראשונה לקראת גיל שנה, על מנת לקדם את מניעת העששת.

"לפגישה של הרופא עם התינוק חשיבות רבה כי בה נבדקת ההתפתחות תקינה של המשנן והסגר וכן ניתנת הדרכה להורים בפעולות למניעת עששת. הדגשים הם: הרגלי היגיינה ותזונה. כמו כן נועדה הפגישה עם הרופא ליצירת קשר ראשון לבניית אמון ולמניעת חרדה דנטלית, לפני שמתפתחות בעיות, או כאשר הילד נופל ונחבל בשיניו.

"חשוב שההורים ידעו שבעיות שיניים אינן בהכרח גנטיות. יש הרבה אמצעים למנוע בעיות אלו וחשוב להתחיל לטפל בהן כבר מגיל שנה - ואפילו לפני כן. האימהות לא מודעות לכך שגם בחלב אם יש סוכר ויש תינוקות הסובלים מעששת בגלל הנקה לא מסודרת".

ד"ר רוזן-ולטר מסרה, כי היא מתכוונת להוסיף לשירותי היחידה ולסל הבדיקות לפעוטות וילדים גם את "היכולת לתת מענה מקצועי לילדים עם מומי פנים מולדים. בנושא זה יינתן ייעוץ לעניין ההזנה, מאחר שפעמים רבות הורים נתקלים בקשיים בהאכלה בגלל החך השסוע".

לדבריה, נושא חשוב נוסף שיטופל ביחידה יהיה הכנה טרום-ניתוחית של ילדים עם שפה שסועה. ד"ר רוזן-ולטר השתלמה בנושא זה באוניברסיטת ניו-יורק.

ד"ר רוזן ולטר גם העלתה את בעיית המחסור החמור של רופאים מומחים בכל אזור הצפון: "מעבר לשירותים הנוספים שתפעיל היחידה, השאיפה היא גם לפתוח בה תכנית התמחות, מאחר שבצפון הארץ קיים מחסור במיוחד ברופאי שיניים המומחים לרפואת שינים לילדים. בכל האזור שמצפון לחדרה יש רק כ-10 מומחים בנושא הזה. יש צורך לשנות את המצב".

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר אנדה רוזן-ולטר,  מינויים,  "פורייה",  חך שסוע,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות