• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

משרד הבריאות שוקל לקצר את תקופת הבידוד למי שנחשפו לחולי קורונה

מסתמן: תקופת הבידוד לחשודים שנחשפו לחולי קורונה תקוצר משבועיים לעשרה ימים ומי שרק קיים חשד שנחשף לחולה שבוע לפני שאובחן לא יידרש לבידוד

בידוד במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

משרד הבריאות שוקל לקצר את תקופת הבידוד לחשודים שנחשפו לחולי קורונה - משבועיים לעשרה ימים. הנושא עלה גם בדיון שהתקיים אתמול (ד') לבקשת ראש השב"כ על רקע הדיווחים על טעויות שבשילוח אנשים לבידוד רק על סמך הודעות מאיכוני השב"כ.

בדיווח על כך אתמול ב"חדשות ערוץ 12" נמסר כי אם תתקבל החלטה זאת, יקטן משמעותית מספר הנשלחים לבידוד. מי שרק קיים חשד שנחשף לחולה שבוע לפני שאובחן כנראה לא יידרש לבידוד. יש לציין כי הנחיה זאת איננה נהוגה במרבית מדינות העולם ואיננה מגובה ברוב המחקרים. ההערכה המקובלת יותר: יש צורך בבידוד של 14 יום רק לאחר מגע עם חולה מאומת.

פרק הזמן הזה על פי ההנחה המקובלת הוא התקופה שבה חולה עדיין מידבק,  אלא שיש מחקרים שהראו כי רוב ההדבקות מתרחשות בין ארבעה לעשרה ימים מרגע ההידבקות.

בשבוע שעבר אישרה הכנסת חוק זמני (עד 21 ביולי) המאפשר לשב"כ לעקוב אחרי חולי קורונה. ראש השירות, נדב ארגמן, הביע התנגדות להפעלת ארגונו לצורך איכוני טלפונים, הביע חשש מהסרבול הכרוך בהפעלת אמצעים אלה וגם מטעויות אפשריות בזיהוי ומחשיפת יכולות השירות ומכניסה לתחום שקיים בו חיכוך נרחב עם אזרחים.

נושאים קשורים:  בידוד,  קורונה,  איכון שב"כ,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות