חדשות

מעבירים את זה הלאה: הניסיון הישראלי בטיפול בשסעים ומומי פנים

רופאי רמב"ם הובילו בכנס בינלאומי בסקוטלנד סדנה לתכנון תלת מימדי והדפסה לצורך שחזור קומפלקס מפרק הלסת בילדים עם תסמונת מסוג Hemifacial Microsomia

צוות הרופאים ממחלקת כירורגיית פה ולסתות ברמב"ם בכנס הבינלאומי. צילום: דוברות רמב"ם

נציגי מחלקת כירורגיה, פה ולסתות ברמב"ם, העבירו סדנה מעשית בה לקחו חלק כירורגים רבים בעולם, במסגרתה נחשפו הקולגות מחו"ל לשיטות הטיפול הישראליות במומי פנים המתמקדים בשחזור מפרקי לסת. הסדנה נערכה במסגרת הכנס הבינלאומי החשוב והגדול בתחום, cleft2022, אשר נערך לאחרונה באדינבורו, סקוטלנד.

בין חברי המשלחת שייצגה את רמב"ם היו פרופ' עדי רחמיאל, מנהל מחלקת כירורגיית פה ולסתות, סגן מנהל המחלקה ד"ר עומרי אמודי, ומתמחה במחלקה ד"ר טל קפושה. הכנס איגד מעל 1,000 משתתפים מכל הדיסציפלינות השונות המטפלות בילדים עם שסעים ומומי פנים אחרים, וכלל חמישה ימים של הרצאות, קורסים וסדנאות מגוונות.

צוות רמב"ם הציג בכנס שתי הרצאות שעסקו בניסיון העשיר של הקריה הרפואית בטיפול בילדים עם שסעים ומומי פנים. בהמשך להרצאות, קיימו כאמור חברי המשלחת סדנה שעסקה בתכנון תלת מימדי והדפסה בכירורגיה.

נושא הסדנה במסגרת הכנס בסקוטלנד היה תכנון תלת מימדי והדפסה של סדים כירורגיים לצורך שחזור קומפלקס מפרק הלסת בילדים עם תסמונת מסוג Hemifacial Microsomia, להם חסר מפרק לסת והם סובלים מאסימטריה קשה בפנים וקושי משמעותי באכילה ודיבור. הסדנה כללה עמדות עבודה מורכבות, בהן מחשב וג'ויסטיק לתכנון תלת מימדי, וצוות רמב"ם הדגים מול המשתתפים תכנון בשלבים מדויקים, הדמיה והתנסות בתכנון וירטואלי הן של הניתוח והן של סדים כירורגיים. כמו כן, הודפסו במסגרת הסדנה מודלים וסדים המשקפים את תכנון המקרים. הסדנה התקיימה בשיתוף פעולה ותמיכה של חברת 3D systems העולמית וחברת ש. שיווק כל מילניום.

בסדנה הוצגו יכולות הטיפול שפותחו בבית החולים, הודות לשימוש במעבדה להדפסה ותכנון תלת מימדי במחלקה לכירורגיה פה פנים ולסתות ברמב"ם, בשיתוף עם ד"ר דקל שילה, רופא בכיר במחלקה, הכוללת מספר סוגים של מדפסות תלת מימדיות ותוכנות מתקדמות לתכנון וירטואלי של ניתוחים, כמו גם תכנון והדפסה של מודלים וסדים כירורגיים לניתוחים.

נושאים קשורים:  רמב"ם,  מומי פנים מולדים,  פרופ' עדי רחמיאל,  ד"ר עומרי אמודי,  ד"ר טל קפושה,  כירורגיית פה ולסתות,  חדשות,  כנס,  הדפסה בתלת מימד
תגובות