חדשות

תוסף מזון עיכב את קצב התקדמות ה-PSA בחולי סרטן ערמונית

במחקר שבוצע באיכילוב נראתה יעילות ארוכת טווח לטיפול ב-Modified citrus pectin בחולי סרטן ערמונית עם חזרת מחלה

מוביל המחקר, ד"ר דניאל קייזמן, מנהל היחידה לגידולי דרכי השתן במערך האונקולוגי באיכילוב. צילום: דוברות בית החולים

מחקר קליני פאזה 2 ישראלי, בהובלת ד"ר דניאל קייזמן, מנהל היחידה לגידולי דרכי השתן במערך האונקולוגי במרכז הרפואי איכילוב-תל אביב, מראה על יעילות ארוכת טווח של טיפול בתוסף המזון Pectasol-C Modified citrus pectinי(P-MCP) בחולים עם חזרה ביוכימית (עליית PSA) של סרטן הערמונית, לאחר טיפול ראשוני בניתוח ו/או קרינה.

תוסף המזון P-MCP חוסם את החלבון גלקטין-3 שהינו חלבון תקשורת בין תאים, המעורב בתהליך הגידולי של סרטן הערמונית. הוא פותח על ידי ד"ר אייזיק אליעז, מחלוצי הרפואה האלטרנטיבית.

מתוצאות המחקר עולה כי ללא טיפול בתוסף, רוב החולים (80%) מראים התקדמות מחלה בתוך חצי שנה. בחלוף שנה וחצי של טיפול נצפתה תועלת במרבית החולים מבחינת ירידת רמת הסמן PSA, האטת קצב התקדמות הסמן PSA, היעדר הופעת גרורות בבדיקות הדמיה.

תוצאות ארוכות טווח אלו של המחקר הוצגו לאחרונה בכנס האירופאי השנתי בתחום גידולי דרכי השתן שנערך בבודפשט, הונגריה. בעקבות מחקר זה מתוכננים מחקרים נוספים בשלבי מחלה שונים.

נושאים קשורים:  ד"ר דניאל קייזמן,  סרטן הערמונית,  מחקרים,  תוסף מזון,  PSA,  איכילוב,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
25.11.2022, 09:14

מדובר בתוסף תזונה, תוספי מזון הם מרכיבים שמוסיפים למזונות (משמרים, מייצבים, חומרי טעם וריח וכו')

25.11.2022, 22:38

כשאומרים "היעדר הופעת גרורות בבדיקות הדמיה", למה הכוונה? איזה בדיקות הדמיה? גם באבסטרקט לא מצוין איזה בדיקות הדמיה בוצעו.

אנונימי/ת
26.11.2022, 08:14

כלומר... פקטין הדרים מעובד. המלצה גורפת וטעימה להוסיף קליפות הדרים מבושלות לתזונה ,תהייה פחות רווחית אבל טובה מאד לבריאות הציבור.

26.11.2022, 11:01

מעונין לדעת באילו מינונים של Pectasol-C Modified citrus pectinי (P-MCP)השתמשו
[email protected]

27.11.2022, 11:04

שלום, באילו מינונים השתמשו?